Fontänorgasm eller kiss?
09.03.2020
Hej, när jag kommer så sprutar/ rinner det ut massa vätska. Är det en fontänorgasm eller kiss??? Mina trosor är helt genomblöta efter jag har kommit.
Jag hade just gått å tömt urinblåsan innan jag började på att stimulera klitoris (det var det enda jag gjorde). Sedan kom jag och när jag kollade ner i trosorna så var de helt blöta och luktade NÄSTAN LITE som kiss men lite sötare. Men jag hade ju just kissat så inte kan det väl vara kiss då?
Kommer det bara mycket vätska då ja kommer och bli kåt eller är det kiss? Fontän

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.03.2020
Hej.
På basen av det du skriver så tror jag att det är en fontänorgasm och inte kiss. Speciellt med tanke på att du just hade kissat, och om du inte i övrigt har haft problem med inkontinens. Jag tror inte heller att det är lubrikation (d.v.s. den fukt som utsöndras vid slidmynningen vid upphetsning) eftersom mängden är en helt annan. Vätskan som kommer då en tjej ejakulerar är i stort sett luktfri och för det mesta genomskinlig.
Det har forskats förvånansvärt lite i detta ämne - speciellt med tanke på hur vanligt det framställs som i porrfilmer. I verkligheten är det inte alls lika vanligt att tjejer ejakulerar och i porrfilmer är det faktiskt oftare kiss än "the real thing", men detta just föra att det är långt ifrån alla tjejer som får fontänorgasmer. Det finns många myter kring kvinnlig ejakulation, och många tjejer (och killar) som tror att det på något sätt skulle vara ett självändamål att få en fontänorgasm (som att det skulle vara "bättre" än en "vanlig" orgasm.) Jag tror att vi skall nöja oss med att konstatera att kroppen är helt otrolig - och att det finns många små specialeffekter som kroppen kan hitta på bara den får chansen.
Du får helt enkelt följa med. Men det är ingenting jag tycker att du skall ta stress över, det är ingenting som är fel utan helt rätt - eftersom det är just så som du är ämnad att fungera.
Kram
Tessi