Förbryllad
17.10.2022
Hej! Jag va på en hemmafest för några veckor sen o där fanns en äldre kvinna som jag tala med flera gånger. I nå skede då jag sku fa på vessa så kom denhe kvinnan just in innan jag han lås dörren. Hon fråga om jag sku piss o börja ta ner mina byxor. Sen runka hon mej o massera bollarna o sa att hon vila knull. Vi knulla två gånger (utan kondom) där på vessan o sen fick ja hennes nummer. Nu ha hon skicka typ varje dag nå wa mess o vill jag ska kom ti henne. Va ska jag gör? Denhe kvinnan e typ 40 o hon e no snygg men får man gör såhe? BB

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2022
Hej,
Inte så lätt att ge ett helt enkelt svar på din fråga. I princip har det inte skett något brott så länge ni båda två var med på det som häne och du inte upplever att du blev pressad eller tvingad till att ha sex med henne? Men som vuxen kvinna kan jag tycka att det är oansvarigt och fult att hoppa på någon annan på ett sådant sätt och förvänta sig sex, och där är det egentligen din egen upplevelse om det som hände som avgör om det gick rätt till eller inte.
Du har rätt att välja själv om du vill ha fortsatt kontakt med henne, men det är ingenting hon (eller någon annan) kan tvinga dig till. Åldersskillnaden mellan er ÄR stor, och det är sannolikt att ni söker helt olika saker ur en potentiell partner. Så om det känns fel för dig så skall du inte fortsätta se henne - så enkelt är det. Och det är ingenting du måste göra bara för att hon är "snygg", det finns nog andra snygga tjejer som är mer i din egen ålder och därför kanske lämpligare för dig.
Det som oroar mig är också att ni inte använde skydd då ni hade sex, eftersom det alltid finns en risk att smittas av könssjukdomar om man inte känner den man har sex med. Så det är kanske någonting du behöver överväga att ta tag i, d.v.s. ringa hvc och be om en remiss till tester för könssjukdomar. För som du vet så får man inte alltid symtom av alla könssjukdomar och kan då föra dem vidare till nästa partner utan att man vet om det. Därför är det alltid bäst att man skyddar sig med kondom då man har tillfälliga förbindelser.
Fundera igenom om du har bra eller dålig fiilis över det som hände, och över tanken på att träffa henne igen. Det är inte heller någonting du behöver bestämma idag utan du kan ge det lite tid. Låt ingen få dig att känna att du måste ställa upp på sådant du inte vill.
Kram,
Tesi