första gången sex
11.07.2016
Hej! Jag och min pojkvän har tänkt ha samlag nästa gång vi är hos honom. Det är första gången för oss båda och nu undrar jag att vad är bra att tänka på då det är första gången? Det är lite smått nervöst men på ett förväntansfullt sätt. Båda vill ha sex med varandra och allt känns rätt just nu. För varken någon av oss är det något måste eller stress även om han är 18.
Vi har talat om det ordentligt med varandra, såsom hur, var och när. Vi kan tala om allt med varandra så det har inte varit något problem att ha den diskussionen. Vi har även tidigare sovit halvnakna och duschat tillsammans så det är inget nytt att se den andra naken. nybörjare

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
12.07.2016
Hej,
Jättebra att ni har talat ut om det ordentligt och båda är med på vad som ska hända. Lite spännande ska det nog vara inför första gången också :)
För det första, har ni skydd? Det är förstås väldigt viktigt. Sedan tänker jag på att ni ska ha gott med tid. Men ni verkar ju ha planerat ordentligt med tid och plats och sådant. Tänk på att ta det lugnt, ha inte bråttom utan ta god tid på er till förspelet så att båda är tillräckligt upphetsade. Prata med varandra om vad som känns bra och även om det är något som inte är skönt så är det viktigt att ni kan säga det till varandra.
Det finns väl inte så mycket annat som jag kommer på nu. Jag tycker det är så bra ni har pratat om det och fortsätt att göra det under akten också. Kom ihåg att det inte är ovanligt att första gången inte alltid blir som man tänkt sig. Det krävs träning och tid för att man ska lära känna varandras kroppar och vad man själv och den andra tycker om. Första gången kan det också vara så nervöst att det inte vill fungera som man tänkt sig men då kan det genast vara mycket lättare nästa gång.
Ta er tid för varandra och njut :)
Kram,
Alexandra