Fråga om sexställing
11.03.2022
Hej
Skulle vilja att en tjej rid mej.Hur frågar man utan att det blir konstig stämning:? Och kommer penisen länge in i henne om hon rider mej än vid vaginalt sex.?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.03.2022
Hej,
Jag tycker inte att det skulle vara speciellt konstigt att fråga det. Som du vet så är kommunikation en jätteviktig del av sex, och ett bra sätt att inleda den diskussionen är så t.ex. att berätta vad man själv tycker att verkar spännande eller vad man tänder på. Jag tror att en del unga tjejer kan ha en liten tröskel att komma över innan de känner sig helt bekväma med att rida någon eftersom man på sätt och vis är väldigt "blottad" i den ställningen. Man kanske känner sig självmedveten över att man syns så bra. Bra är det ju då om du kan förklara att du tycker att det skulle vara upphetsande eftersom du vill se mer av henne.
Jo, precis som du skriver så kan penisen komma lite längre in i den ställningen, samtidigt som friktionen mot tjejens klitoris och blygdläppar också gör att det är lättare för många tjejer att komma i den ställningen. Dessutom är det då tjejen som bestämmer takten vilket vissa tycker att är positivt.
Bara att ta mod till dig och föreslå det :)
Kram,
Tessi