Frågor om sex/onani
15.01.2022
Hej har ett antal frågor om sex/onani som jag funderar på:
1. Jag har sprutat upp vatten i slidan flera gånger och nu har jag läst att man inte ska göra det. Kan jag ha förstört nåt? Kommer jag kunna få barn?
2. Är det ovanligt att tänka på någon man känner eller vet om när man onanerar? Jag gör det, och skäms sjukt mycket. Känner mig äcklig och konstig. Är det extra konstigt när man är tjej?
3. Jag och min pojkvän har testat strypsex och jag undrar om det kan vara farligt? Har ni tips på hur man kan göra det på ett säkert sätt? Några gånger har jag svimmat en kort stund. Jag har hört många prata om detta som nåt väldigt skönt. Undrar
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
20.01.2022
Hej,
Det är inte farligt att spruta in vatten i slidan. Jag kan tänka mig att det avråds pga att slemhinnorna lätt kan torka ut av vattnet, men att få vatten upp i slidan är inte farligt. Så ingen fara, du kan inte förstöra något!
Att tänka på någon man känner när man onanerar är super vanligt! Det tror jag var och varannan gör när den onanerar! Kom ihåg, tankar är tankar. Skäms inte över dem. Fortsätt njuta!
Att strypa någon så hårt att den tappar medvetandet är såklart inte bra! Jag tänker att ni kanske ska vara lite mer varsamma och inte strypa så hårt. Håll händerna där, men stryp inte så den andra tappar medvetandet. Att man svimmar av betyder att syret till hjärnan stryps och därför svimmar man av. Du säger att andra säger att det ska vara väldigt skönt, det betyder INTE att du behöver tycka att strypsex är skönt! Vad tycker du? Om du inte gillar det, säg till din pojkvän! Det finns tusen andra saker som kan vara ännu skönare i sängen! Prova er fram! Alla tycker olika, och det är okej!
Kram!
Malin