Gott eller äckligt med fittsaft?
18.01.2016
Hej! Jag har haft ett förhållande med min trogna pojkvän i ungefär 4 månader. Vi har jätte ofta oralsex, är det normalt att ha det ungefär 2 - 3 gånger under en kväll? Och jag har sugit av honom och han har slickat mig, och nu undrar jag. TYCKER KILLAR ATT DET SMAKAR GOTT? Jag är jätterädd att han tycker att det är jätteäcklig men han känner bara att han mäste eftersom att då får han en avsugning. Är det gott? Jag själv tycker att det är gott men vad tycker han? :/ Orolig tjej &7!-

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.01.2016
Hej.
Du skriver att ni brukar ha oralsex 2-3ggr/kväll, och undrar om det är normalt. Det är ju inte så att ALLA som är i ett förhållande har oralsex 2-3ggr/kväll, så direkt vanligt är det kanske inte - men det är inte heller onormalt eller ovanligt på något sätt eftersom det är normalt att man är väldigt tänd och intresserad av sex i din ålder. Så om det är så ni två vill ha det, och ni båda vill samma sak så är det ju precis som det ska och ingenting du behöver fundera över.
Det finns säkert både de som tycker att det smakar gott och de som tycker att det smakar äckligt att slicka en tjej, och båda har säkert lika rätt eftersom det ju handlar om den egna, subjektiva, upplevelsen. Men om vi säger så, så smakar eller luktar ju inte ett friskt och rent undeliv så speciellt mycket, lite salt, men inte så mycket mer. Och om det är en person man tycker om så kan man ju uppleva att det både smakar och doftar gott just därför att det är den personen. Så om du tycker att han smakar gott så finns det ju ingen anledning att tro att inte han skulle tycka att du gör det.
Det känns typiskt kvinnligt att du går och grubblar på hur han upplever det då han slickar dig, och visst är det ju bra att vara hänsynsfull och ta andras känslor i beaktande men jag tycker att du skall sluta grubbla så mycket och istället koncentrera dig på att njuta. Eller kanske ni kan besluta er för att vara ärliga mot varann, så kan du lita på att han skulle berätta för dig ifall det var någonting han inte vill göra.
Ta hand om varandra!
Kram
Tessi