Gravid?
03.02.2022
Hej! Jag har känt mig otroligt trött och gråter lätt. Jag går på p-piller och jag och min pojkvän använder kondom. (Har hela mitt liv haft problem med depression och ångest) Inte är väl detta graviditet?? Borde jag ta ett test? rädd

Ungdomsinformatör Kix svarar
Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
04.02.2022
Hej,
Nej! Det är nog inte en graviditet. Däremot vill jag att du kontaktar preventivmedelsrådgivningen för att byta dina p-piller. Det låter som biverkningar av dem. Det kan bli bättre om du byter sort! Lycka till!
Kram!
Malin
P.S, Kix här, ifall du tidigare har haft problem med depression och ångest så skulle det också vara bra att du gick och pratade med någon om känslorna som du upplever, så du får stöd för dem i tid ifall det är dessa gamla hjärnspöken som kommit till ytan igen. Exempelvis kunde du gå till kuratorn på din skola. Ta hand om dej!