Gravid?
08.11.2022
Hej! Min mens är sen, jag har inte haft sex så ja vet egentligen inte varför jag skriver detta. För allt jag och min kille har gjort så har vi haft kläder på oss. Biet

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.11.2022
Hej,
Du behöver inte oroa dig. Precis som du själv skriver så finns det ingen risk att du kan vara gravid. Det är vanligt att mensen är oregelbunden och det betyder inte att någonting är "fel" utan ibland så blir det bara så. Det att mensen är sen kan t.ex. bero på att du sovit mindre, ett du varit mer stressad eller i största allmänhet haft mycket att fundera på. Kroppen påverkas hela tiden av allt vi gör och eftersom den inte är maskin så finns det inte heller några exakta regler för att den alltid skall fungera på samma sätt.
Försök att ta det lugnt så kommer nog mensen.
Kram,
Tessi