Hade sex med min bästavän...
13.07.2019
Hej Decibel...jag har gjort en sak som jag kommer ångra för resten av mitt liv. Jag är en tjej på 16 år som har haft en kille nu i snart 2 år och är fortfarande tillsammans med han. Men igår så hände något som inte var meningen att hända... Kortfattat så jag var hemma hos min bästa vän (vi kan kalla henne Elin) och vi var ensamma hemma. Ingen av oss är oskulder och vi har båda en pojkvän som vi älskar mer än nått annat. Men igår så sa vi att vi skulle bada bastu tillsammans,vilket vi ofta gör och vi har aldrig handukar eller nånting för vi känner varandra så bra så vi har sett varandra nakna många gånger och vi skäms inte över det. Men då när vi suttit där ett tag så började bastun kylas ner och blev inte så varm mer men vi sa att vi kan nog sitta där ändå. Så av nån anledning så började vi prata om hur våra pojkvänner brukar pulla oss och vi insåg då att båda använder samma taktik,3 fingrar och väldigt snabbt. Då av nån anledning så flyttade hon sig lite närmare mig...och jag gjorde detsamma...sen så la hon handen på mitt lår....och jag la på hennes....sen svängde vi båda huvudet mot varann och kollade på varann i kanske 5 sekunder och så börja vi hångla...och sen helt plötslingt va hennes fingrar i min fitta. Det var 10 gånger skönare när hon gjorde det än vad det brukar va när min pojkvän gör det. Sen efter kanske 1-2 minuter så sprang vi in till hennes rum och där saxade vi med varann och sen efter så slickade vi varann....jag vet inte varför detta hände och direkt efter vi va klara så åkte jag hem och har inte pratat med henne sen det. Hur ska jag göra? Jag vill inte vara lesbisk och jag vill ha kvar min pojkvän,även fast jag varit otrogen med min bästa vän...
Snälla hjälp mig....): Alva
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
23.07.2019
Hej på dig,
Jag förstår att du funderar mycket och känner dig orolig. Mitt bästa tips är att försöka prata med din bästa vän om vad som hänt. Det är också du själv som bestämmer ifall du vill berätta för din pojkvän eller inte.
Man behöver inte vara lesbisk trots att man har sex med en person av samma kön. Det finns inga regler, man behöver inte kalla sig för något alls.
Det ska få kännas roligt att utforska och prova på nya spännande saker, vilket ni kanske tänker om det som hände. Och att det var skönare när din bästa kompis gjorde än när din kille gör det, är svårt att svara på, men det kan kanske handla om att du kände dig 100% trygg med din bästa kompis som du känt så väldigt länge. Men som jag redan sa, så tror jag att det är bra om ni försöker prata med varann, du och din bästa kompis, om vad ni tänker och känslan kring vad som hände. Alla känslor och tankar är tillåtna! Trots att det skulle kännas förbjudet, så är inga känslor förbjudna!
Mvh
Malin Wiik-Norrman