Han vill ligga
18.05.2021
Hej! Jag har snäpat med en kille ett tag och igår skickade han om jag ville ligga med honom och jag trodde han menade på skämt så jag spelade med och sa ja. Men det visade sig att det inte var ett skämt och han har nu sagt bah ska vi ligga på freda då?. Men jag vet inte om jag vill men jag vet inte hur jag ska säga om han frågar igen. Liksom jag vet jag har min egna rätt att säga nej och sånt men jaa. Jag vet inte heller om jag känner mig helt redo. Jag har aldrig träffat denna persom såhär face 2 face men jag ha sett honom.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.05.2021
Hej,
Jag förstår att det kan kännas som att du "lovat" honom någonting, även om det var ett missförstånd. Men utifrån sett så känns det helt självklart att om man inte vill ha sex med en person så skall man inte göra det. Det spelar faktiskt ingen roll fast du skulle ha lovat honom det och sedan ångrar dig i sista minuten - det är du själv som bestämmer över din kropp.
Tänker du på det andra vägen så skulle det också vara helt orättvist mot honom om du gick med på att ha sex fast du inte ville det, för han förtjänar ju att ha sex med en person som VILL ligga med honom, och bara för att det inte känns rätt för dig denna gång betyder ju inte att ni aldrig kan göra det OM du senare skulle känna att du VILL göra det.
Jag tycker också att det är ganska självklart att man inte har sex med en person som man inte träffat utan bara skickat med, eftersom du inte känner personen tillräckligt bra, men där vet jag ju att alla människor tänker lite olika.
Jag tycker inte att det skulle vara pinsamt fast du konstaterade åt honom att du trodde att han skämtade, att du tycker att han är fin (eller intressant eller het eller vad du nu känner för honom) men att du inte har sex med personer du inte har träffat, så om det är det han är intresserad av så får han vänta tills ni lärt känna varandra bättre. Om han skulle bli sur eller gnällig så är det också ett säkert tecken på att han inte är värd att slösa tid på. Du vill ju umgås med en kille som respekterar vad DU vill och lyssnar på DIG.
Ta hand om dig själv och var rädd om dig <3
Kram
Tessi