Hård ådra på penis..
19.01.2025
Märkte strax efter nyårs skiftet att jag hade en hård ådra på penisen strax under ollonet som går neråt mot skaftet.. den är ca 2cm lång.. har ingen smärta, ömmar inte, känns bara väldigt tydligt när man har erektion eller onanerar. Enklast och beskriva den är att det känns som en fiskelina, den sitter inte fast i själva penisen utan är flexibel och följer med skinnet..Vad kan detta vara? ES
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
21.01.2025
Hej,
Det är väldigt svårt för mig att bedöma vad det kan vara när jag inte vet hur exakt den ser ut, trots din noggranna beskrivning. Jag tänker att det nog handlar om en åder i huden (förhuden) som blir mer synlig vid erektion, och så länge den inte besvärar dig eller gör ont, så kan den få vara där.
Om du känner dig orolig trots allt, så kan du söka dig till egen HVC så kan en läkare titta på den.
Kram!