Hjälp mig och min sambo
16.11.2019
Hej! Jag och min sambo har problem. Jag har ingen sexlust. Vi är mer än villiga att gå till en sexualterapeut eller liknande, men hittar ingen som jobbar i Vasa med omnejd. Vet ni någon? Hjälp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.11.2019
Hej.
Så bra om ni är villiga att ta emot hjälp då ni känner att det skulle behövas. Jag föreslår att du går in på din hemkommuns hemsida och söker på "sexualrådgivning", där hittar du ett telefonnummer du kan ringa. Jag är inte säker på att de i nuläget har någon fysisk mottagning eller om det bara sker via telefon, men det är absolut värt ett försök.
På många privata läkarstationer har de också sexualrådgivning, men det kan vara ett problem att hitta service på svenska. (Om ni är skrivna i Vasa så kan ni kontakta preventivrådgivningen där, för där finns också en sexualrådgivare men hon tar endast emot vasabor.)
Börja med att söka i din egen kommun på deras hemsida.
Kram
Tessi