Hur lätt är det att bli gravid?
27.08.2019
Hej decibel!
Hur lätt blir man gravid?? Alltså om min pojkvän har kommit och hans sperma ha kommit på hans kläder och jag sedan rör det och sedan lägger händerna i slidan kan ja bli gravid då? Eller om vi ligger med underkläder på och han kommer kan det på nå sätt komma igenom mina trosor och in i hålet? Fundersam tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.08.2019
Hej.
Det är osannolikt att du skulle bli gravid på det sättet du beskriver. Via händer är det nästan omöjligt att överföra levande spermier så att en graviditet skulle uppstå, likaså om han kommer utanpå dina trosor. (Undantaget skulle vara om han försöker komma in i din slida fast du har trosorna på dig, det finns trots allt en anledning till att kondomer inte är gjorda av tyg - det är inte en pålitlig preventivmetod.
Så OM han skall vara inne i dig med penisen så skall ni ha kondom, men kommer han utanpå dig så behöver ni inte oroa er.
Kram
Tessi