Hur ska man gå till väga?
03.07.2019
Hej. Jag har ett problem som påriktigt drar mig på närverna. Det är att jag och min pojkvän aldrig kan ha sex ostört eller utan stress. För varje gång så ropar nån av mina syskon på mig eller så är det nån av mina föreldrar. VARJE JÄVLA GÅNG!! Nu senaste gången (det va kanske 20 minuter sen) när vi hade sex så kanske 5 sekunder innan jag skulle komma så behöver ju såklart mamma hjälp med nått. Och vi kan inte heller köra på så bra som vi gjorde förut i sexet utan vi har alltid stressen och ångesten i oss när vi håller på att nån ska ropa på oss eller komma in. Jag hade förr lås på min dörr men det har jag inte längre så det är också en stress. Och får inte ha lås heller... hur ska vi göra för det känns på nått sätt som att vårt sexliv börjar gå isär på nått sätt... och vi har ändå varit tillsammans i 2 år snart...hjälp!! Angelica

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.07.2019
Hej,
Jag förstår problemet. Det är nog en moodkill att veta att man när som helst kan bli avbruten, för det gör ju att man inte riktigt kan koncentrera sig på det man håller på med.
Jag vet inte om jag har någon annan lösning på det än att ni antingen försöker pricka in så ni har sex då alla andra är borta eller sover (jag vet inte om ni har möjlighet att övernatta hos varandra) eller att ni hittar något annat ställe än hemma att ha sex på. Nu på sommaren kan det ju funka lika bra utomhus bara man hittar ett avskilt ställe. Det är nog mest tålamod och lite påhittighet som krävs av er. Försök att tänka i lite nya banor så tror jag nog att ni kan komma på någonting (sommarstugan, medan familjen skall på bröllop, hemma hos honom o.s.v.)
Lycka till. Jag förstår att det är irriterande men det kommer inte alltid att vara så här.
Kram
Tessi