Hur vet killar
17.07.2016
Hej! Jag har undrat en grej, när killar har sex första gången, hur vet de vart de ska stoppa in sin snopp? Alltså nu menar jag om de har det under täcket, inte kollar vad de gör med snoppen och det är första gången, hur vet de vilket hål de ska lägga snoppen? xD jag som själv är tjej vet knappt var det är så hur kan killar veta? :)

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
18.07.2016
Hej,
inte är det lätt första gången :) att för en kille som aldrig sett eller känt på en kvinnas underliv kan det inte vara lätt. Därför är kommunikationen oerhört viktig. Även fast det är spännande och nervöst och man kanske helst vill gömma sig under täcket. :)
Egentligen finns det bara ett hål i underlivet som det går att föra in snoppen i. Det andra är urinrörsmynningen och det är så litet så det kanske inte ens syns alla gånger. Går det för långt ner så kommer man ner till analöppningen och du lär nog märka om han av misstag tänker föra den dit.
Istället för att skynda sig till ett vaginalt samlag så rekommenderar jag att lära känna varandras kroppar med smeksex först. Då får killen känna sig fram med händer och fingrar först och man tar det lite i taget. Det kan också leda till att det är mindre pirrigt första gången man har vaginalt samlag.
Hälsningar,
Alexandra