Känns inte bra.
26.07.2020
Hejsan! Jag är en kille på 18 år som precis kommit ut som gay för mina föräldrar och vänner. Dom tog det bra och alla accepterade det. Har egentligen hela livet vetat att jag är det men har ba inte sagt till någon.
Då jag va 16 år hade jag en flickvän i 8 månader som jag egentligen aldrig trivdes riktigt med men ville verkligen inte att nån skulle veta att jag egentligen gillade killar. När hon och jag hade sex kunde jag aldrig bli hård för jag blev inte upphetsad av henne (menar inte att hon va ful eller nått men kunde bara inte bli hård av en tjej för tände bara på killar) så behövde alltid ha nån form av kukring eller porr i bakgrunden då vi hade sex och jag fakeade alltid orgasmen och slängde snabbt kondomen så hon inte skulle se att det inte fanns nån sperma däri.
Cirka 5 månader innan jag kom ut har jag haft en pojkvän som fortfarande är min pojkvän idag. Vi har sa till alla att vi är bästa vänner och därför är vi med varann så mycket...men egentligen va vi ett par och gjorde sexuella saker med varandra. Kommer aldrig glömma första gången...vi va hemma hos mig och min mamma va bortrest så vi va hemma själva. Låg i soffan och kolla film och så efter vi hånglat en stund så började vi runka av varandra...har aldrig känt så som jag gjorde då. Min första riktiga orgasm av en kille. Kändes som att jag svävade bland molnen. Ända sen den kvällen har vi varit med varandra varje dag nästan och gjort sexuella saker. Tillockmed haft rövsex.
NU till problemet efter way to mycket backinfo om mitt liv. När vi har rövsex blir jag på nått sätt obekväm om det är jag som blir penetrerad. Det gör typ ont och det känns som att jag kommer skita på mig i vilken sekund som helst. Det kan va lite skönt ibland men kommer aldrig av det. Men om det är jag som penetrerar i min pojkvän känns det bättre och då kan jag komma. Men inte tvärtom.
Detta är extremt jobbigt för mig för min pojkvän kommer alltid jättelätt men inte jag. Är det för att jag hade en flickvän så länge som jag inte ens ville vara tillsammans med eller kan det finnas en annan orsak? Har pratat med min pojkvän om det men han säger bara att det är bara att vänta för analsex är inget som man gillar direkt utan det kommer med tiden. Men hur mycket ska jag behöva vänta? Vi har hållit på med det i snart 2-3 månader och vill komma nån gång då vi gör det.
Har ni några tips? Arvid
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
27.07.2020
Hej,
Vad fint att höra din historia!
Till ditt problem; det är faktiskt väldigt vanligt att man aktivt väljer att endast penetrera, alltså att man inte alls vill bli penetrerad. Många pratar om att vara ”on top” eller ”bottom”, översatt till svenska: man är ”givare” eller ”tagare”. Många är båda, men många fler är bara en av dem. Det beror på vad man gillar. Jag tycker du ska prata med din kille om det, var öppen och berätta att du inte tycker det är skönt. Kan ni göra på nåt annat sätt? Kan du endast smeka honom istället, alltså runka av, eller finns det annat han tycker är skönt som ni brukar göra?
För övrigt krävs det mycket övning och förberedelser när det kommer till analsex. Det är viktigt att alltid förbereda ordentligt innan, genom att smeka eller slicka precis utanför analöppningen. Säg att din kille först för in ett finger och sen två fingrar, för att förbereda analöppningen inför penetration med penisen. Det kan också hjälpa att du bajsar precis innan sex. Och kom ihåg glidmedlet, det kan kännas mycket bättre, för det finns inget naturligt glidmedel i analen.
Lycka till!
Kram!
Malin Wiik-Norrman