Kåt
24.11.2015
Jag har ett problem. Jag känner mig väldigt kåt hela tiden. Vill typ prata och diskutera sex hela tiden och ha sex hela tiden. Ibland blir man så kåt så att man typ bara vill gå in på toan för en stund för sig själv MEN jag förstår att det kan man inte göra så dont worry. Tänker hela tiden på att få ha sex med ngn osv. Problemet blir lite att det inte är något man sitter och pratar med kollegorna (e på praktik nu) och jag har inte heller någon kille. Och aldrig förr som nu e de svårt att hitta ett ligg. Vad ska jag göra? Varför känner jag såhär? Käkar inga hormoner eller anvönder ngt annat sådant. Förstår ju att man kan onanera för att stilla det hela genom att onanera men det hjälper inte riktigt. Det är mycket tanken på att en man ska ta mig...

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2015
Hej,
jaa-a.. Du är nog långt ifrån ensam om ditt problem. Men även om det säkert känns väldigt frustrerande så tycker jag att du skall försöka njuta av situationen. Att vara kåt är ju en fantastisk känsla! Som att vara hungrig och tänd på hela världen. Jag tycker att du skall passa på att handla en bra vibrator och en bra film och ha det skönt med dig själv tills du hittar någon annan att ha det skönt med.
Jag tror att orsaken till att du känner som du gör är att du är helt normal. Din kropp fungerar helt normalt. Det kan variera lite från en period till en annan hur tänd man är, men i allmänhet är det nog ett tecken på att man är frisk. Sen beror det ju på vad man har för inställning till one night stands om man bara vill hitta nån att släcka törsten med eller om man vill vänta tills man hittar nån som man kan njuta av hela middagsbjudningen med, och det vet bara du själv hur du vill ha det.
Men passa på och fantisera, njut och lek med dig själv, det kanske känns som att det är att "nöja sig med mindre" i jämförelse med att faktiskt ligga med någon, men det är absolut inte bortkastad tid!  :)
Kram
Tessi