knulla hårt
22.11.2015
Min pojkvän gillar att knulla hårt och ibland kan det till och med ta lite sjukt. Han gillar också att smeka mig hårt mellan benen och det kan ju också ta lite sjukt. Hur ska jag förklara det för honom Julia

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2015
Hej.
Med tanke på den ålder du har kryssat i att du är så tycker jag inte att du skall ha sex överhuvudtaget. Du är för ung, och känner inte ens din egen kropp ännu. Så jag tycker att du skall vänta några år till ännu och ha skönt med dig själv under tiden. Ta reda på hur du själv vill bli smekt och fantisera. Det kan även hända att själva frågan är påhittad, eller att du kryssat i fel ålder. Men eftersom din fråga ändå alltid är aktuell så kommer jag ändå att svara på den.
Det är jätteviktigt då man har sex att man bara ställer upp på de saker man VILL göra. D.v.s. allt som inte känns bra så skall man säga till om eller undvika. Alla är vi ju olika och tycker om olika saker -  vissa tycker om att bli knullade hårt medan andra tycker om att ta det långsamt. För de flesta människor är det väl så att man tycker om många olika saker men att det kan variera från dag till dag. Det viktiga är ju, som alltid, att man lyssnar på sin partner och är uppmärksam.
Min gissning är därför att din pojkvän inte har varit så väldigt uppmärksam på dina signaler om han fortsätter att smeka dig så hårt att det gör ont. Petting är ju ingenting som kräver styrka - man skall vara fast och beslutsam men inte hårdhänt. Jag tycker att du antingen skall säga åt honom, eller visa honom. Du behöver ju inte sätta dig ner och ha en lång diskussion men nästa gång ni har sex och han börjar smeka dig kan du säha "inte så hårt", alternativt kan du lägga din hand ovanpå hans och visa honom hur han skall göra, var och hur hårt. Det är jättesvårt att veta hur en sak känns för någon annan, så han vet antagligen inte om att han tar i för hårt, och därför skall du göra honom uppmärksam på det och visa hur du vill ha det.
Om man vill vara säker på att få det precis som man vill så skall man inte vara för försiktig med att säga det.
Ta hand om dig.
Kram
Tessi