Kolla på
30.09.2024
Hej jag är 18 år och aldri haft sex eller äns sett en naken tjej till för en månad sen. Jag träffade en tjej på nätet och vi har setts 2 gånger. Hon är 42 år och härlig. Jag har fått se hon naken och könna på brösten och se muttan och jag har fått runka av mig framför hon 2 gånger. Hon säger snälla saker men säger vi inte ska ha sex om än inte ännu men jag kan få fortsätta runka till hon när vi ses. Hon har smakat på min sperma på fingrarna men vill jag äter sånt som får den god så kan hon äta allt. Vad är det som får den god? Har smakat själv och den är bara salt. Är det vanligare att en gammal tjej gillar sperma ön i min ålder? Varför vill hon inte ha sex jag är jättesugen på prova med hon? Varför är det så upphetsande för mig att hon ska smaka och äta upp sperman?
Från JaKan JaKan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.10.2024
Hej,
Jag förstår att du är otålig att ha sex "på riktigt" och önskar att det skulle ske så fort som möjligt. Men jag tycker samtidigt att det är bra att ta ett litet steg i taget, dels för att man lär sig mycket mer på det sättet och dels för att det i sig är en njutning att ta det långsamt. Jag kan inte svara på varför hon inte vill ha sex utan det måste du fråga henne, men det kan finnas många olika orsaker till det. Kanske tycker hon att det är en del av njutningen att tvingas vänta på det, med tanke på er åldersskillnad så kan det handla om en form av maktspel, eller också vill hon helt enkelt inte ha penetrativt sex. Sannolikt vet du anledningen till det bättre än jag eftersom jag inte alls känner till hur ni träffas, om och vad ni har talat om eller vad det är ni har för typ av förhållande. Precis som i alla sexuella förhållanden så vill jag att du kommer ihåg att sex alltid måste ske med samtycke.
Du frågar om det är vanligare att äldre tjejer tycker mer om smaken av sperma än yngre tjejer, men jag tror inte att det finns något helt enkelt svar på det. Huruvida man tycker om smaken på sperma är nog väldigt individuellt och det handlar kanske inte så mycket om ålder som det handlar om erfarenhet och vana. Man kan i viss utsträckning påverka smaken av sperman genom det man äter. I allmänhet brukar man säga att frukter (t.ex. ananas, citron, kiwi) gör att sperman smakar bättre, likaså att man dricker tillräckligt mycket vatten, medan starkt kryddad mat, vitlök och fisk gör att spermans smak försämras. Du får testa dig fram och se om det märks någon skillnad.
Du är nog långt ifrån den enda som tycker att det är upphetsande att någon sväljer sperman, men det finns nog flera olika anledningar till det. Allt från att det handlar om maktspel till att man önskar att den andra personen vill ha en så mycket så att de vill svälja. Så länge båda två är med på det som händer så är det helt okej.
till sist så vill jag påminna dig om att om det går vidare till att ni har sex så skall ni komma ihåg att skydda er med kondom. Om du tidigare är oskuld så är det inte sannolikt att du bär på någon könssjukdom men om hon är mer erfaren så skall ni skydda om ni inte är 100% säkra på att hon är frisk.
Kram,
Tessi