Kondomen glider av under sex
22.08.2024
Hej när jag och min kille haft sex så har kondomen glidit av under sex flera gånger. Och nu kan jag inte riktigt kan slappna av eftersom jag tänker på om kondomen kommer att glida av honom igen.
Vi har testat några olika sorter men ingen har liksom löst problemet. Vi läste på sidan att killen kan dra kondomen över pungen också och han testade det och han tyckte det kändes bra efter några försök. Men vi hade munsex istället och han kom i kondomen när den var över pungen och han sa att det kändes bra.
Jag undrar om det säkert att ha vaginalt sex med kondomen över pungen? Kondomen satt verkligen fast bra, den kunde absolut inte glida av honom men jag tänker om den skulle kunna gå sönder eller något. augusti

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.08.2024
Hej,
Bra att du frågar. Min spontana tanke var precis som din, att kondomen utsätts för en större påfrestning om den även skall täcka pungen, MEN eftersom det fortsättniingsvis är någonting som föreslås av t.ex. RFSU att man kan göra om kondomen annars har tendens att glida av så tror jag nog att man kan lita på deras sakkunskap i denna fråga. Dock är det nog bra om man trots detta håller lite koll och t.ex. känner efter lite med handen t.ex. då man byter ställning att kondomen faktiskt sitter kvar.
Jättebra att ni hittar lösningar tillsammans, fortsätt så!
Kram,
Tessi