Konstig Fetish?
23.08.2021
Hej Decibel!! Ja har en fråga, jag blir skitkåt av att lukta på mina egna pruttar! E dehär normalt eller bord ja typ uppsöka nå sånde vård? Ja vet int varför ja blir så jäkla kåt av det, min snopp blir stenhård direkt ja känner min egna propplokt. E ja psykiskt störd eller har ja nån sexuell avvikelse? Propploktarin
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
25.08.2021
Hej,
jag tänker att du har en såkallad fetisch gällande din egen pruttlukt. Fetischism betyder att man känner sexuell upphetsning av något som vanligen inte upplevs som sexuellt upphetsande (enligt normen menar man här). Så länge du inte lider av det själv, eller någon annan lider av det (vilket jag inte kan läsa) så är det kanske inget problem för dig! Du är absolut inte störd! Alla blir vi upphetsade av olika saker och det är helt okej! Om du ändå önskar få hjälp med dina tankar kring det hela, rekommenderar jag att du kanske först tar upp det med din kurator på skolan, så du får sätta ord på det, sen kan din kurator isåfall slussa dig vidare om hen inte kan hjälpa dig.
Kram!
Malin