Konstigt?
29.07.2015
Hej jag har märkt att det inte finns något som gör mig så kåt som att se när tjejer njuter av orgasm. Är det konstigt?
Det gör mig nästan tokig att tänka på att snygga tjejer liksom ligger där och kvider sig och stönar och ögonen rullar bak av orgasmen. Varför känner jag så här? Tycker tjejer så om killar också? Jag känner mig så konstig.. När en tjej säger "jag kommer nu!" och sen börjar hela kroppen skaka, så vet jag inte var jag ska ta vägen för det är så sexigt. Hur kommer det sig?

Ungdomsinformatören Jenny svarar
30.07.2015
Hej!
Nej, det är nog inte alls konstigt det du berättar. Alla människor är olika och tycker om lika saker, oavsett om det är frågan om sex eller annat. Vad man får njutning av kan handla om något man ser, gör, hör, känner, luktar, tänker eller nästan vad som helst annat. Kåthet kan kännas på flera ställen av kroppen, inte endast i underlivet. Hjärnan skickar nämligen nervimpulser överallt och det är de som börjar reagera så att hjärtat slår fortare, andningen blir snabbare och pulsen slår hastigt. Det händer också då när man vet, ser och hör den andra njuta. Killar känner sig kanske mera manliga och nöjda då de ser att de kan tillfrädsställa sin tjej maximalt och då hon dessutom öppet "berättar" om det. Visst blir tjejer också kåta av att se och höra att partnern njuter, men behöver ofta kanske även mera beröring för att "komma igång" än vad killar gör -som igen är mera visuella? Slutligen mycket idividuella saker de här...
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny