Kukar
19.10.2022
Hej decibel! Jag har nyligen fått pojkvän och han ville att jag skulle suga hans kuk. Jag vill också det men jag är rädd att göra fel för jag har aldrig gjort det förr. Jag kan inte gå in på pornhub för att se tutorials (jag har spärrad telefon). Snälla hjälp! Normal påse för 1.99€

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2022
Hej,
Grattis till att du träffat någon. Det är alltid spännande då det blir aktuellt med sex, och det är bra om ni närmar er det i den takt som känns bra för er båda. Kom ihåg att ni båda har rätt att säga vad ni VILL och vad ni INTE vill. Då kommer det att bli bra. Som du säkert förstår så har alla sin egen smak då det gäller oralsex och hur de vill bli avsugna, men du behöver ingen pornhub- instruktionsvideo för detta, utan du kommer att klara det alldeles fint. Poängen är ju att du också skall njuta av det så ta det i lugn och ro och se på det som ett äventyr!
Det känsligaste stället på killens penis är ollonet. Så samma regler som gäller tjejens klitoris stämmer även för killen – d.v.s. då man skall ge oralsex så är det bra om man inte börjar med att direkt fokusera på ollonet utan istället börja på ett mindre känsligt ställe och med försiktighet närma sig ollonet.
Alla killar är olika, och uppfattningen om vad som är skönt varierar därför givetvis från kille till kille. Några grundregler stämmer ändå för de flesta – om man inte har diskuterat hur han vill ha det så skall man undvika tänder – och undvika testiklarna. Om man har diskuterat saken och killen tycker att det är okej så kan man givetvis anpassa sig efter det, men innan man vet det med säkerhet är det bäst att ta det försiktigt.
Då du skall ge en kille oralsex kan du börja med att kyssa eller slicka på penisskaftet, eller nere vid roten. Du kan samtidigt hjälpa till med handen. Om man är osäker på hur man skall göra är det ganska vanligt att man tänker att det skall gå fort och att man kanske vill få det överstökat så fort som möjligt så att man kan fortsätta med någonting annat. Men kom ihåg att oralsex inte är en plikt, och det behöver inte gå snabbt. För alla människor är ju första gången de ger oralsex första gången, så ta tid på dig och utforska hans penis med både munnen och händerna. Osäkerheten blir tydligare om du försöker skynda och låtsas som att du vet vad du håller på med. Det är inget fel med att vara nybörjare och du har all tid i världen på dig att bli bra på att ge oralsex.
Det är alltid en enorm fördel om man kan kommunicera om vad man tycker om och hur man vill ha det. Det betyder inte att man behöver hojta ut instruktioner medan man har sex, men att man t.ex. med ljud och kroppsrörelser kan visa vad som känns bra. Låt kropparna styra och var inte rädda för att visa vad som känns skönt, det sparar tid och är oftast upphetsande då ens partner visar tydligt då man gör rätt.
Du kan låta din tunga löpa längs penisskaftet och närma dig hans ollon. Börja med att försiktigt kyssa och slicka på det. Området har många nervändar och därför kan hastiga och oväntade rörelser kännas obehagliga och t.o.m. smärtsamma. Två känsliga ställen på själva ollonet är strängen (frenulum) som går mellan ollonet och penisskaftet, samt ollonkanten. Dessa kan du utforska genom att kyssa, slicka och kittla med tungan.
Då du tar penisen i munnen skall du akta dina tänder. Du kan vika överläppen under tänderna i överkäken så att de inte rör vid penisen, men vik inte underläppen över tänderna eftersom det skapar en ganska hård kant vilket gör det svårare att slappna av i läpparna. Sträck istället fram tungan, så att den täcker din nedre tandrad, då blir det ingen hård kant, det känns skönare för honom och du kan slappna av mer i munnen. Hur djupt du tar in penisen i munnen är helt upp till dig, det beror helt på vad som känns bekvämt för dig och hur känslig din kräkreflex är. Vissa tycker att det är obehagligt att ha någonting djupt i munnen, medan andra inte störs av det.
Vad du gör då du väl har hans penis i munnen är också en smaksak. Du kan hålla munnen mer eller mindre stilla och suga lite, medan du jobbar mer med handen (det kan kännas lättare om du inte vill ta in penisen så långt i munnen), eller också för du penisen in och ut ur munnen genom att röra huvudet fram och tillbaka, och samtidigt suga. Du kan variera rörelserna enligt hur det känns för er, och det hjälper absolut till om du tycker om det du gör, istället för att se det som någonting som förväntas av dig.
Om han skulle närma sig utlösning så är det absolut en fördel om han säger till på förhand, så att du själv kan fatta beslutet om huruvida du vill att han kommer i din mun eller inte. Man måste inte svälja satsen, men det är inte heller farligt att göra det.
Om ni vet att ni båda är friska så är oralsex en väldigt säker form av sex, men om det finns en risk att någon av er bär på en könssjukdom så skall ni skydda er med kondom även vid oralsex
Lycka till!
Kram,
Tessi