Lång men kort
13.04.2016
Tjo!
Rakt på sak!
Jag och min tjej brukar ha sex lite nu som då..
Jättebra sex, men det finns ett litet problem:
Snorren är 21cm lång samt 19cm omkrets.. vet ej om det kallas stor.. men för min tjej är det enormt.
Hon är tajt och underbar, därav så kommer jag ganska snabbt.
Brukar tänka på "andra" saker.. men som kille så blir man ju tänd på lite allt möjligt..
Har provat alla möjliga ringar men resultatet förblir densamma.
Frågan är då; finns det andra metoder för att förskjuta den manliga orgasmen/ejakulationen? Nisse

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.04.2016
Hej.
Ja, din penis är kanske lite större än genomsnittet. Men som tur är ju slidan elastisk så det brukar inte innebära något problem. Om det känns trångt så får ni ta hjälp av glidmedel och försöka ta det långsamt och försiktigt.
Det finns lite olika saker som man kan ha hjälp av för att försöka fördröja utlösningen. Nu vet jag ju inte hur länge du klarar av att hålla dig. Om du kommer genast, efter 3 minuter, efter 10 minuter? Vad som räknas som att man kommer "för tidigt" är med andra ord ibland en subjektiv upplevelse. Men precis som du skriver sså kan en första grej som man kan testa vara att försöka tänka på någonting äckligt eller osexigt då du är nära att komma. Så försök föreställa dig någonting som verkligen inte är upphetsande.
En annan teknik är den så kallade "stop-start" tekniken.. Då du känner att du är nära att komma så drar du dig ur och väntar ett tag tills upphetsningen har lagt sig lite.. Sen startar ni igen. Då du igen närmar dig orgasm så stoppar ni och sen börjar ni på igen. Det finns lite olika varianter av denna metod, i vissa varianter skall killen vara alldeles passiv och det är bara tjejen som skall tillfredsställa honom tills han är nära - och sen starta och stoppa så långe man kan. Detta skall sen upprepas så ofta man har lust. Själv har jag inte hört att det skulle vara någon egentlig skillnad i huruvida killen bara är passiv eller om han är aktiv, kanske är det från person till person.
Någonting alldeles konkret som man kan testa, förutom penis ringar som du skriver att du redan har testat men utan resultat är fördröjningsspray. Det är inte tänkt att användas långvarigt, men kan användas vid behov bara man inte är allergisk mot likalbedövning. Den sprayas eller smörjs på ollonet 10-15 minuter innan sex och gör att ollonet inte är lika känsligt och att killen därför inte kommer lika lätt. Man kan köpa fördröjningsspray på nätet, t.ex. här.
Så finns det olika antidepressiva läkemedel som kan hjälpa till, men i sig är det nog ganska sällan som man skulle få utskrivet ett läkemedel mot depression p.g.a. för tidig utlösning. Men om man har väldiga problem med för tidig utlösning (nu snackar vi alltså att man kommer direkt) så skall man absolut ta upp saken med sin läkare, för det dyker ju hela tiden upp nya mediciner så det kan ju ha kommit nya mediciner som jag inte känner till.
Så tyvärr kan jag inte erbjuda dig någon patentlösning på ditt problem, men du skall veta att du är långt ifrån ensam. Skulle vi tala ansikte mot ansikte skulle jag försöka utreda hur länge era samlag brukar räcka, och (kanske?) trösta dig med att en stor studie som gjordes för några år sedan visade att genomsnittslängden på ett samlag 7.3 minuter, så bara för att det i olika filmer, och människor även i vardagsprat försöker få det att låta som om sexet borde pågå i timmar så är sanningen någonting helt annat.
Sköt om er!
Kram
Tessi