Latex allergi?
12.07.2019
Tror jag är allergisk mot latex, det bränner och kliar samt att det rinner en genomskinlig vätska ut mig. Det har varit så sedan jag hade sex senast. Vad ska jag göra och hur länge gör det ont? Hjälp fort

Ungdomsinformatör Ida svarar
22.07.2019
Hej!
Ifall du fortfarande känner av att det bränner och kliar, googla ”familjeplanering din hemkommun”. Ring dit för att få rådgivning eller boka tid. Dom finns till för att hjälpa. :)
Det kan även handla om att du har en svampinfektion eller att dina slemhinnor i underlivet är irriterade/ torra. Vilket är ofarligt och kan gå över av sig själv, du kan även vid apoteket  köpa gel/salva som hjälper mot dessa.
Du/ni kan testa latexfria kondomer, de finns att köpas i vanliga matbutiker.
Kram, Ida