Mans beteende
16.11.2022
Om en man säger att han tycker om att ha sex men vill hitta mer än det. Betyder det att jag inte är tillräckligt bra enligt honom. Jag ville nog ha en relation. Men varför säger han så? Jag hade tidigare frågat om han tycker om mig men han svarade att beror på, vi har inget gemensamt.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.11.2022
Hej,
Då det kommer till förhållanden så är det inte alltid så lätt att ens själv formulera vad det är man söker i en person, ibland vet man det först då man träffar "rätt". Jag tycker inte att du skall tänka på saken som att du inte skulle "vara tillräckligt bra" enligt honom, för du ÄR bra, men det är möjligt att du inte är det han söker för ett förhållande? Säkert finns det i din omgivning också personer som du tycker att är perfekta som de är - men som du inte vill vara tillsammans med?
Det du kanske själv borde fundera över är om du kan fortsätta ha "casual sex" med honom om du samtidigt är förälskad i honom men att han inte känner samma sak för dig? En av utmaningarna med att ha ett kk-förhållande är just det att det kan bli krångligt om den ena får känslor för den andra med att de inte är besvarade. Är det någonting ni kan tala öppet om?
Om han inte vill ha ett förhållande med dig så betyder det alltiså INTE att det skulle vara någonting fel på dig. Vi kan inte välja vem vi blir förälskade i och om han inte känner likadant för dig så är det definitivt bättre att han säger det än att han spelar med. Jag hoppas att du är rädd om dig själv och inte låter någon utnyttja dina känslor.
Du är viktig, och perfekt precis som du är. Om han inte känner likadant så är det inte någons fel utan han är helt enkelt inte rätt person.
Många kramar.
Tessi