Massera kisshålet
10.11.2022
Hej! E en tjej på 16 år och e ännu lite oerfaren på sex & sånt. Min pojkvän vill ibland att jag ska massera på hans kisshål på kuken med min tumme innan jag suger av honom. Ede helt okej att man masserar där eller kan det vara farligt? De brukar ibland komma lite genomskinlig slem från hålet men det e väl int sperma?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.11.2022
Hej,
Det är nog förhållandevis riskkfritt att massera killens ollon vid urinrörsmynningen. Killars urinrör är ju betydligt längre än tjejers så risken att de skall få urinvägsinfektioner eller irritation av det är betydligt mindre (om man jämför generellt hur "lätt" det är för tjejer att få det.) Den genomskinliga vätskan som kommer är försatsen, d.v.s. några droppar genomskinligt slem vars syfte är att "rensa rören" och göra det lättare för spermierna att ta sig fram sedan då utlösningen kommer. Men det kan finnas levande spermier i försatsen och därför skall man alltid använda skydd om killen är inne i dig eftersom han inte själv känner när försatsen kommer.
Kram.
Tessi