Mer information!
26.02.2016
Hej!
Det här är egentligen ingen fråga jag vill ha svar på, utan mer ett tips/något jag tycker att man borde förbättra.
För det första vill jag tacka för en bra och nyttig sida!
Det är väldigt bra att ha någonstans att vända sig med sina funderingar förutom människor i närheten eftersom ju deras råd ofta är rätt subjektiva (och förstås jättebra om man inte har någon alls att vända sig till).
För det andra, här kommer rådet jag pratade om.
Här på decibel har ni en sådan kategori som sexualitet, både information och våga fråga. Det här är jättebra men ni verkar helt ha glömt bort ett helt spektrum med sexualiteter, och då menar jag förstås det asexuella spektret.
Asexualitet är inte så vanligt men det är ändå viktigt att de få som hör till någon sådan sexualitet ens vet att det finns.
Ni informerar heller inte något om skillnaden mellan romantisk och sexuell attraktion och ni har en perfekt möjlighet att informera om alla de här sakerna här. :)
Tack igen för allt ert arbete! Hoppfull och tacksam

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.02.2016
Hej.
Tack för att du skrev. Asexualitet är absolut någonting som vi skall skriva mer om på vår sida, det är ju kanske inte så jättevanligt, precis som du skriver, men inte heller jätteovanligt. Och jag tror ju att huvudsaken då det gäller alla minoriteter och sexuella inriktningar är att man får känna att man ändå räknas, och att det är okej fast man inte känner likadant som alla andra.
Jag önskar dig allt gott, och skall så fort som möjligt försöka få ihop infosidor om de ämnen du efterlyser.
Kram
Tessi