MerA
10.09.2015
Såg en frågs me ons. Vill å veta me ons, e de vanlig att folk i min ålder gör sånt? Såna som e i vår ålder å våra trakter (!!)som e singel då.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.09.2015
Hej.
Tja, det är väl inget ovanligt med one night stands i sig. Det kanske blir lite vanligare i högre ålder. Antagligen för att det blir lite lättare då man har egen lägenhet o.s.v.
Men som jag svarade på den tidigare frågan så är det jätteviktigt att man bara gör sånt som känns rätt för en själv, och att man alltid, alltid, alltid kommer ihåg att skydda sig och vara försiktig.
Det är knappast ett självändamål att ha one night stands. Jag tror att sex i allmänhet är bättre om man gör det med någon man bryr sig om, eftersom det oftast handlar om att slappna av - och både ge och ta njutning. Jag tror att det är dumt att göra det till en prestationsgrej att "måsta" söka nån att gå hem med på krogen. Men om man träffar någon - och båda känner att det är rätt, så finns det ju inte heller någonting som förbjuder det och då tycker jag inte heller att man av principskäl måste ha dåligt samvete över det. A och O är nog att man känner sig själv och vet vad man håller på med. Och att komma ihåg att skydda sig, det är ens skyldighet även om man inte direkt känner den man ligger med.
Kram
Tessi