Min kille som inte vill längre
20.08.2021
Hej Decibel! Jag har ett problem som jag verkligen behöver nån sorts svar på. Jag och min kille har varit tillsammans i 4 år och vi har långdistans förhållande. Förut hade vi sex hela tiden och vi använde oss väldigt mycket av bdsm leksaker dvs rep, piska osv. Vi hade ett fantastiskt sexliv. Men nu känns det som att sexlivet existerar inte längre. Han vill inte mer. Då få gångerna vi har sex är det allttid jag som tar initiativet. Aldrig längre är det han. Förut va det alltid han och jag mår så dåligt övee att jag inte uppskattade det mer då. Vet ju att alla förhållanden inte har sex lika ofta senare med åren. Men vi har inte ens telefonsex längre vilket vi ofta hade förut eftersom att vi har långdistans. Jag vill bara veta hur jag ska göra för att få tillbaka den gnistan och lusten hos honom. Vid dethär laget skulle jag göra vad son helst. Det har gått så långt så att då vi är med varandra och då han är på jobbet, så onanerar jag själv. Och vi har sagt till varandra att vi inte vill att den andra onanerar om vi är med varandra under den perioden eftersom vi ”ändå har sex” vilket inte ens händer…
Snälla hjälp mig. Vill inte förlora honom. anonym
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
24.08.2021
Hej,
Väldigt vanligt att man i förhållanden har olika lust, någongång under förhållandets gång.
Det finns inte så mycket annat att göra än att PRATA om det med din kille. Försök få reda på vad som gör att det nu är annorlunda - hur mår han? Vad vill han? Kom ihåg att hålla dig lugn - börja inte kasta smuts på varann, utan försök hålla er till en saklig diskussion. Din kille bär säkert på mycket skam och skuldkänslor kring detta. Och respektera varandra - kanske ni helt enkelt behöver möta varandra på något sätt? Hur skulle din kille vilja ha det? Vad behöver han? Hur kan du möta honom? Hur kan han möta dig i dina önskemål? Vad behöver du? Kom ihåg att ingen av er ska ha sex på den andras villkor - ställ aldrig upp på sex bara för den andra vill! Det kommer ni aldrig må bra av i längden - det kommer förhållandet ta rejält stryk av.
Att du onanerar ska du absolut inte känna som en skam. Tvärtom, känn det som en period där du nu kan fokusera på dig själv en stund och utforska din kropp! Underbart och härligt ju! Du är absolut inte otrogen mot honom på något sätt trots att du onanerar. Varför har ni gjort denna överenskommelse? Prata om det också. Min personliga åsikt är att ni visst ska få ha sex med er själva trots att ni är tillsammans. Det kommer ni må bra av! Men som sagt - prata prata prata! Och prata. Lyssna till varandra. Och prata mer. Jag tror att även han går och funderar men vågar inte ta första steget till att börja prata.
Lycka till!
Kram!
Malin