min pojkvän
31.03.2022
Hej decibel! jag har ett problem… det känns som om min pojkväns penis är för liten och sexet är inte skönt för mig. Kan han äta några piller så den växer? eller fins det någon salva? btw vi är 15 ledsen tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.04.2022
Hej,
Tråkigt att höra att du inte tycker att sexet är skönt, men jag tror inte att det beror enbart på din pojkväns penisstorlek. Sex handlar inte bara om penetration utan om många olika saker, och det finns många som har fantastiskt sex helt utan att en penis är inblandad så att helt skylla problemet på din pojkväns penisstorlek är inte rimligt.
Många människor har olika preferenser då det t.ex. handlar om penisstorlek eller kroppens utseende - men trots att vi alla söker lite olika saker så kan du inte förvänta dig att din pojkvän skall försöka ändra på sin anatomi för att det skall passa dig. Det finns inte heller några mediciner eller salvor som skulle öka hans penisstorlek på det sätt som du förväntar dig.
Nu vet jag ju inte hur stor hans penis är, men med tanke på att slidöppningen är väldigt elastisk och själva slidan sällan mer än 12 cm djup i upphetsat tillstånd så tror jag att problemet med att du inte upplever att sexet är skönt handlar om någonting annat. Kanske är det helt enkelt så att sexet är annorlunda än du trodde att det skulle vara? Ibland har människor olika förväntningar på hur sex skall vara, kanske på basen av saker som de sett eller hört från andra - men sex är inte och skall inte vara en prestation utan någonting man skapar tillsammans. Alla gånger man har sex är det inte nödvändigtvis lika fantastiskt, men så länge alla inblandade gör sitt bästa för att göra det skönt för sin partner så har man väldigt goda förutsättningar att skapa ett tillfredsställande sexliv.
Det du nu kan fundera över själv, och tillsammans med din pojkvän är t.ex. vad du önskar att han gjorde då ni hade sex. Vilka är dina förväntningar? Hurudant sex vill han ha jämfört med det sex du vill ha och önskar ni er samma saker i sängen? Finns det någonting som du själv kan göra för att du skall uppleva att sexet är skönare, t.ex. lära honom hur han skall smeka dig eller om ni kan ha sex i en annan ställning där det "känns" mer för dig. Är du i största allmänhet tänd på honom? Njuter du av sex på egen hand eller med honom då det inte handlar om enbart penetration?
Jag tycker att det är bra att man eftersträvar att sex skall vara bra och skönt, och att man tillsammans med sin partner försöker hitta lösningar som känns bra. Men "ansvaret" för bra sex ligger hos er båda och inte på hans penis.
Kram,
Tessi