Min sexuella läggning förstör mig
25.10.2020
Hej. Detta är mycket jobbigt eftersom det är så hemskt att berätta även anonymt. Jag är pedofil. 21 år gammal och sedan jag var runt 10 har jag attraheras av barn i ålder 2-12. Detta har aldrig ändrad. Måste erkänna jag försökt hitta porr och i misstag råkade skicka screenshot av länkarna till en av mina bästa vänner. Jag förnekade allt när han frågade vad det var samt jag raderade bilden direkt. Vad ska jag göra ? Min sexualitet kommer bli slutet för mig och om min vän misstänker mig också . Ska jag söka hjälp? Berätta åt mina föräldrar?. Jag är i ett gatuhörn nu och finner mig på kanten av att göra nåt hemskt mot mig själv. HJÄLP. Mansomgillarsmå

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.10.2020
Hej,
Jag förstår att det är jobbigt att berätta om din situation, även om det sker anonymt precis som du säger. Så jag är glad att du skrev och jag tycker att det var modigt gjort.
Du är inte ensam i din situation, och du skall minnas att själva sexualiteten inte är förbjuden eller olaglig. Fantasier är inte olagliga - men alla former av förverkligande av dem är det. Och därför tycker jag att det skulle vara jätteviktigt att du fick hjälp och stöd.
Jag tycker att du skall skicka ett meddelande till denna terapeut, du kan skicka meddelandet via formuläret på sidan. Hon talar svenska och har erfarenhet av arbete med personer i din situation, och om det skulle vara svårt att få tid till henne så kan hon kanske hänvisa dig vidare till någon annan som geografiskt finns närmare dig, eller någon annan form av stöd. Huvudsaken är att du inte förblir ensam med dina tankar utan att du får hjälp, för det behöver inte kännas så hopplöst som det gör just nu. Jag vet inte exakt hur det fungerar med t.ex. FPA-stöd för hennes terapi, men jag utgår ifrån att hon själv kan svara på de frågorna. Så tag kontakt med henne via formuläret så ser ni om du kan få hjälp därifrån.
Tveka inte att skriva in igen om du behöver det. Det är viktigt att du får hjälp och att du inte blir ensam med dina tankar.
Kram
Tessi