onani
30.10.2024
Hej! Det här är den dummaste frågan men, när en tjej onanerar måste man sätta två fingrar in i slidan. När jag onanerar gör jag det via klitoris, är jag den enda?? Jag har testat att göra det via slidan men mina fingrar rokar inte hålla på tills jag får orgasm. Vad är det för fel på mig??? tomtenisse

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.10.2024
Hej,
Det är inget fel alls på dig. De flesta tjejer onanerar genom att smeka sig utanpå kroppen, d.v.s. vid klitorisollonet, eftersom det är det som är det känsligaste stället. Man kan också komma åt andra delar av klitoris från insidan så givetvis finns det de tjejer som också tycker att det är skönt att föra in fingrarna eller någonting annat i slidan, men det är en ganska vanlig feluppfattning att tjejer skulle onanera enbart genom att föra någonting in och ut i slidan.
Hela tanken med att onanera är ju att man skall göra det som känns skönt och vi är alla lite olika så det finns ingenting som är "fel". Om det känns skönt så är det rätt för dig.
Kram,
Tessi