Ont efter onani
11.07.2019
Hej hej!
jag är en tjej i tonåren som är väldigt orolig över en sak som skedde idag.
Det var så att jag onanerade idag med två fingrar (som jag brukar), och det brukar inte göra ont på något sätt när jag gör det. Efter jag hade onanerat en stund så tänkte jag att jag ville testa någon ny onanerings metod. Så jag kollade om jag hade någon sak som liknade en dildo i en hyfsat bra storlek. Jag hittade ett skaft på en grej som låg i min låda. Och jag tänkte att den var i en ganska bra storlek (fast den var lite större än två fingrar), men jag tänkte att det blir nog bra. Jag kollade så skaftet inte hade några vassa kanter eller någonting, och sedan tvättade jag av skaftet med varmt vatten och lite tvål. Sedan började jag onanera på olika ställningar. det kändes bra först, fast lite ovanligare än det brukar göra när jag onanerar med mina fingrar. Efter ett litet tag började det göra lite ont och jag kände hur jag blev lite öm i underlivet. Så jag slutade onanera, när jag tog ut skaftet ur slidan såg jag att det var lite blod på det, lite lite blod blandat med någon genomskinlig sörja. Efter kände jag hur jag blev kissnödig så jag gick på toa och skulle kissa. När jag kissade så kände jag att det gjorde lite ont i slidan, och när jag torkade mig så kom det lite blod ( inte så mycket alls). Men jag tänkte att min slida kanske hade spruckit lite eftersom skaftet jag använde som dildo var lite större än vad jag brukar onanera med (vilket är 1 eller 2 fingrar) jag tänkte också att det hade kunnat vara min mens, eftersom jag inte har haft den på snart 3 månader typ, eller att mitt underliv kanske bara var ovan vid en ny metod.
Men jag är osäker väldigt orolig.
tänk om jag inte tvättade skaftet ordentligt, vad kan hända då?
jag har inte jättelånga naglar så jag vet inte om det kunde ha varit det.
jag är också rädd över att det kanske fans något vast på skaftet som hade kunnat skada mitt underliv. är det farligt då? är jätte, jätte tacksam för svar!
Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.07.2019
Hej.
Jag tycker att du har gjort helt rätt. Dels det att du kollade föremålet innan så det inte fanns någonting vasst på det, och att du tvättade det innan.
Jag tror att du började blöda eftersom föremålet var lite större och lite hårdare än dina fingrar. Antagligen är det din slidkrans som spruckit lite, men sår i underlivet brukar läka snabbt och det är inte farligt. Det är ju vanligt att slidkransen spricker lite då man har penetrativt sex med en partner första gången också, så det är inget ovanligt med det.
Det kan blöda lite i en dag eller två, men sedan brukar det inte kännas av mer. Det är bara att följa med.  Jag tror inte att du behöver oroa dig över att föremålet skulle ha varit smutsigt eftersom du tvättade det innan, och det har nog inte orsakat någon bestående skada.
I större varuhus, bland annat Citymarket, så får man köpa sexleksaker. De finns på samma hylla som kondomerna och kostar strax under 30 euro, så om du vill skaffa en "riktig" vibrator så kan du köpa det där. Det finns ingen åldersgräns för att köpa det.
Bara att fortsätta experimentera :)
Kram
Tessi