Oralsex, när han får utlösning
19.02.2025
Hej
Jag och min kille har haft en hel del oralsex tillsammans nu, vi brukar göra så att han slickar mig och sedan går jag över till honom.
Jag får dock problem ibland när hans utlösning är större, vi har testat både att han kommit utanför eller i min mun.
Saken är bara när all sats kommer på min tunga och i munnen så vill jag typ bara spotta ut det direkt men det känns inte så
sexigt heller, för egentligen vill jag kunna svälja allt direkt.
Har ni något tips på vad jag kan testa eller göra istället? Kärlek

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.02.2025
Hej,
Det är inte alls ovanligt att impulsen är att spotta ut satsen, och det finns inget som helst krav på att du skall svälja den. Jag förstår din önskan om att du skulle ”klara av” att svälja, men det är ingenting du måste göra. Jag vet att du redan vet det – men jag ville ändå börja med att säga det för att du skall förstå att det på riktigt inte gör dig till en sämre partner för att du inte tycker om smaken eller konsistensen av sperma.
Jag vet förstås inte i vilken ställning ni är då du tar honom i munnen, men det som kan göra det lättare att svälja är om ni båda två ligger på sida (d.v.s. inte så att han ligger på rygg). Om ni båda två ligger på sida så kan du ta honom djupt i munnen/svalget och du behöver inte spänna din egen hals eller dina axlar (vilket du gör om han ligger på rygg och du jobbar ”uppifrån”.) Du kan be honom säga till då han närmar sig, och då kan du testa att synka rörelserna så att du tar honom ganska djupt då han kommer. Det gör att satsen inte landar på din tunga utan egentligen direkt i svalget och då hinner du inte känna av smaken eller konsistensen på samma sätt. Eftersom ni då ligger på sida så behöver du inte tänka så mycket på dina rörelser heller och tyngdlagen fungerar mer till er fördel.
Men som jag tidigare skrev – det är inte en förväntning som vare sig du eller han kan ha på dig att du skall svälja, och om man har en väldigt känslig kräkreflex så fungerar det inte så bra att försöka ta någonting långt ner i svalget. Men eftersom du inte verkar ha så känslig kräkreflex så kan du ju testa.
Det är bra i största allmänhet om han kan säga till eller på något sätt säga till då han närmar sig utlösning så kan du då välja hur du vill göra beroende på hur det känns för dig just då. Vill du inte ha det i munnen så kan du dra dig undan och avsluta med handen.
Kram,
Tessi