:(
12.10.2015
Hur glömmer man en kille? De inte så att jag e kär i han eller intresserad och vill glömma han. Tvärtom känner mig skamsen, äcklad, men vill ju bara glömma han då. Men går inte, vill verkligen de e så jobbigt att leva med dem där känslorna hela tiden, och direkt han poppar upp på fb, insta, snap så blor jag så arg på mig själv hur jag kunnat ge personen någon form av intresse.. Usch, vill bara få bort honom, hatar ångedt skam äckel känslorna som kommer upp varje dag vill inte leva med dem. Vill få bort han raderat ur mitt minne.. För att tänka på han bara bryter ner mig och sköljer ner mig med skam.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.10.2015
Hejsan kära du <3
Nu vet jag ju inte bakgrunden till att du känner sånt äckel och obehag mot den här killen. Men ibland gör vi alla gerejer som med facit i hand inte var världens fiffigaste. ALLA gör det ibland, vissa kan låssas att de är bättre än andra och inte gör några misstag, men det är lögn. Vi har alla något som vi gömmer och skämms över där längst bak i huvudet, som vi så gärna skulle vilja ha ogjort.
Det finns inget snabbt hockus pockus sätt att glömma sånt men, om man försöker tänka att man inte är den första och absolut inte den siste som gjort något som den ångrar så kanske det blir lite lättare. Ta det som en erfarenhet, nu vet du vad du inte ska göra flera gånger. Var inte för hård mot dig själv, ingen är perfekt. Försök att inte ta det så hårt, obs nu vet jag ju inte vad som hänt. MEN, det finns inget som skulle vara så hemskt att det inte har hänt tidigare och inget som är så hemskt att det inte går att reda upp. Nu vet jag ju inte, men det låter ju som att du inte vill ha någon kontakt till denne kille så kanske det inte är något som ens ska redas upp. Men åtminstone kanske du kan avdramatisera det hela, det var inte hela världen, det var inte så farligt. Om man inte får göra misstag, fel val så lär man ju sig inget. Man måste falla ibland för att kunna gå styrkt ur det hela. Tänk att efter det här är du en erfarenhet rikare, nu vet du något du inte visste före. Om det sen är bra eller dåligt är ju en annan sak, men också dåliga erfarenheter lär vi oss av. Kanske ännu mera än av de goda. Av de dåliga erfarenheterna är det meningen att vi ska gå klokare ut på andra sidan, vi ska inte upprepa vad det nu sen är vi har gjort, DET först skulle ju vara urtdumt, men att EN gång ha tagit miste, tänkt fel, gjort ett felaktigt val det är bara mänskligt. Så är det, vi ska genom en hel massa missar för att lära oss och bli klokare och mera "vuxna" i livet.
Gå vidare och lämna det där bkom dig. Om det känns bättre kan du göra det som en ritual. Skriv ner vad som hänt och alla dina känslor omkring det på ett papper, eller en hel bunt om det behövs ;) Sen bränner du upp alltihopa där ute i en plåthink. På samma gång som papprena förkolnar och röken far iväg så ska du låta alla dåliga känslor som drar ner dig också ånga iväg. Det är du som bestämmer vad som ska röras i ditt huvud, du kan bestämma att det här inte ska få finnas där mera. Allt som gör oss ledsna eller får oss att må dåligt ska bort. Vi ska bara ha sånt som vi mår bra av och sånt som är roligt och trevligt i hjärnan. Man kan faktiskt psyka sig själv lite med det.
När allt är borta så ska du inte sen tänka mera på det som hänt, det skadar bara dig själv. Ser du honom på bild eller IRL så viftar du bara bort det som en irriterande fluga som surrar omkring dig, bort med det!!!
Många kramar till dig från Ungdomsinformatören Sanna som också känt liknande men sen gått vidare <3