Pili storlek
17.11.2021
Hej hej. Jag undrar om en 18 centimerers kuk är tillräkligt stor för en 16 åring. För att jag ska ut med min tjej imorogon och det kanske händer Pili killen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.11.2021
Hej,
Beklagar att du får ditt svar först nu, då det är möjligt att du redan har varit ut med bruden. Men jag svarar ändå.
Medelstorleken för en penis för en vuxen finländsk man är runt 14 cm. Det innebär att vissa kan vara 5 cm mindre och andra 5 cm större och det anses ändå alldeles normalt. Jag tycker att det är ganska synd att speciellt killar lägger så stor fokus på penisstorlek då det faktiskt inte är avgörande på något sätt. Det är betydligt viktigare att penisen sitter fast på en vettig människa än hur stor den är.
Det som är viktigt då det kommer till sex är att man kan kommunicera och att man tar hänsyn till varandra. Det som gör att sex är bra är med andra ord inte penisstorlek utan hur bra man är på att läsa av sin partner. (Om det enda killen funderar på under hela akten är hur stor/liten hans penis är så är det ganska självklart att det blir ett antiklimax för partnern.) Det är ju meningen att man skall fokusera på sin partner - inte enbart på sig själv liksom.
Men för att ge ett rakt svar på din fråga så ja. Din penis är tillräckligt stor.
Kram,
Tessi