plugg???
06.06.2022
Hej
Jag undrar hur de är att som kille ha en plugg 'där bak'? Jag har sett att de finns och skulle kanske vilja testa. Sen undrar jag också om kuk ringar om de är bra och kan ha sådana fast man inte har sex

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.06.2022
Hej,
Idag finns det ett nästan oändligt utbud av både analpluggar och penisringar - så det är bara att googla runt och se om man hittar någonting som känns intressant.
Både killar och tjejer kan tycka att det känns skönt med analpuggar, men skillnaden är kanske främst den att killar har sin prostata frecis Vägg-i-vägg med ändtarmsöppningen och därför kan det upplevas extra skönt att tillföra tryck bakom pungen eller i ändtarmen. Alla tycker inte om det - men om det är någonting du själv känner att kunde vara spännande så tycker jag att du skall testa. Det finns som sagt massor av olika modeller att välja mellan. Huvudsaken med analpluggar är att de har en "stoppare", d.v.s. att de har en bredare bas som gör att inte pluggen kan försvinna upp i ändtarmen. (men det har de allra flesta som man kan köpa). Det finns pluggar som vibrerar, sådana som man kan styra med telefonen och i många olika material. Bara att välja och vraka. Med tanke på din ålder så är det inte ännu så lätt för dig att beställa någonting från nätet, så det kräver nästan att du besöker en fysisk butik. Så du får passa på om du besöker en större stad.
Samma sak gäller penisringar - det finns otroligt många olika att välja mellan och i olika material och med olika funktioner. Penisringen gör att erektionen känns hårdare och kan hålla i sig längre eftersom blodet hålls kvar i penisen, men det finns också ringar som placeras runt penisen/pungen om man vill ha någonting som känns mer som ett "smycke".  'om man tycker att det är knepigt att hitta rätt storlek så kan man välja en ring som går att justera själv. Det är bra att tänka på att inte ha ringen på i för långa tidsperioder i sträck och inte för tight så att inte vävnaden skadas.
Du kan börja med att surfa runt på olika sidor och kolla utbudet.
Lycka till!
Kram,
Tessi