Porr
04.11.2022
Hej jag kollar mycket på porrsidor när jag runkar och undrar hur man kan försäkra sig om att det man kollar på inte är nått som man kommer behöva betala för? Är väldigt försiktig med det jag söker på, när det står ”free” videos så är jag alltid lite osäker på om det verkligen är gratis material Oooo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.11.2022
Hej,
Jag vet inte om det finns något helt säkert sätt att se gratis porr på nätet där man inte skulle löpa någon risk att åka på obehagliga överraskningar. Det kommer säkert alltid att finnas människor som vill tjäna pengar på att lura andra och uppfinningsrikedom är det ingen brist på. Ett sätt att vara "säker" är förstås att betala för den porr man tittar på. Beroende på vilken tjänst man då använder så kan man också se till att skådespelarna faktisk får lön för sitt jobb och på det sättet bidra till bättre villkor för de som medverkar. Man kan då välja att understöda de företag som har sunda värderingar, t.ex. lika lön för lika arbete o.s.v.
Så tyvärr kan jag inte tipsa om något sätt att vara helt säker om man kollar på gratis porr, det lönar sig nog att vara försiktig - precis som du verkar vara. Men om det tröstar dig så kan jag konstatera att det är väldigt vanligt att människor tittar på porr via nätet, så bara du tänker dig för så tror jag inte att du behöver oroa dig. Det mest basic är förstås att du inte uppger någon information om dig själv eller dina bankuppgifter.
Hälsningar
Tessi