Rädd att han inte gillar min kropp
17.05.2021
Hej! Jag har en person på snap som jag har snäppat med ett tag nu och vi har också träffats några gånger. Men jag och han känner oss båda redo för att ha sex och ha nu planerat att vi ska göra det snart. Men jag är rädd att han inte kommer gilla min kropp, jag är större än många andra tjejer, större lår, mage och armar. De ha alla bristningar typ överallt. Jag vet att jag inte ska bry mig om vad han tycker om min kropp men jag är lite rädd att han ska säga något taskit.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.05.2021
Hej,
Det låter ändå som att ni skulle ha en relation och och tycka om varandra? Då tror jag inte att det finns någon anledning alls för dig att vara orolig. Alla människor attraheras inte av likadana kroppar, och ni har ju träffats förr så han vet ju hur du ser ut. Därför tycker jag att du skall lita på att han tycker om hela dig, och är attraherad av dig just därför att du är du.
Det du skall tänka på är att du inte måste ha sex med honom bara för att HAN vill, utan du skall vilja det lika mycket. Känns det som att du litar på honom? Om svaret är ja och du verkligen vill så är det bara att fortsätta planera, men om svaret är nej - om du känner att du inte helt litar på honom så tycker jag att ni skall vänta. Och OM han skulle säga någonting taskigt så är det ett tydligt tecken på att han inte är mogen för att ha vare sig en relation eller ha sex med en annan person.
Fundera igenom vad du känner för honom. Men kom ihåg att din kropp har exakt samma värde som alla andra kroppar, den är perfekt.
Kram,
Tessi