Rumpan
24.08.2020
Hej
Jag undrar hur det känns för en kille att få ngt stoppat i rumpan? Menar inte att man måste vara med en annan kille utan att få ngt annat dit.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.08.2020
Hej,
Inte så lätt fråga att svara på som man kanske kunde tro. Den kanske mest avgörande biten är om killen vill att någonting läggs i rumpan eller inte. Om man inte vill ha någonting i rumpan så är det väldigt smärtsamt och obehagligt, och av den anledningen kan analsex vara en riktigt hemsk upplevelse om man inte själv är med på det som händer.
Men om man antar att man tycker att det är okej med beröring runt ändtarmsöppningen så kan det vara en väldigt positiv upplevelse. Dels innehåller huden där väldigt mycket nerver så det är en väldigt erogen zon för både tjejer och killar. Det att någonting förs in i rumpan, oavsett om det är ett finger eller en leksak eller en penis kan för killar kännas ännu mer än det gör för tjejer eftersom killar har en prostata som gör det extra skönt att bli smekta eller penetrerade.
Det man alltid skall komma ihåg med alla former av analsex är att göra det försiktigt, långsamt och att använda glidmedel. Det produceras inget eget glidmedel i ändtarmsöppningen så måste det tillföras på annat sätt, annars finns det stor risk att man skada slemhinnan.
Om någonting blev oklart är det bara att fråga på nytt :)
Kram
Tessi