Sak
17.10.2015
Pinsam fråga men...Har ni tips på vad man kan onanera med? Skulle vilja ha något som e som en dildo form. Kan tyvärr inte köpa en dildo för jag vågar ju inte beställa från nätet vilö inte berätta det å så.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2015
Hej.
Inte alls en pinsam fråga, bara att fråga om du har någonting du funderar över. Det är ju därför vi finns.
Hmm.. då det gäller sexleksaker så är det ju nog bara den egna fantasin som sätter gränser. Så det mesta som du trycker att har en lämplig form och kan trä en kondom ovanpå är lämpligt som sexleksak. Man skall naturligtvis undvika saker som är vassa eller kan gå sönder, men om du använder en kondom ovanpå så undviker man ju ganska långt dessa problem.
OM du har bankkoder så är det ju jättelätt att beställa en dildo eller massagestav via nätet, och de brukar komma hem förpackade i ett väldigt diskret paket så ingen annan behöver veta vad som finns inuti. (och skulle nån fråga så får du väl svara att det är en födelsedagspresent till mamma/pappa eller någonting annat så de förstår att inte lägga sig i)
Men om man inte vill handla på nätet så är det helt ok att försöka utnyttja saker som finns i hemmet. Då får du ju själv fundera över vilken form och storlek du vill ha på din dildo. En roll-on deodorantflaska eller ett stearinljus är ju diskreta föremål som ingen skulle tycka att är konstiga om de låg på ditt rum. Huvudsaken är ju att du ser till att du inte gör dig illa på föremålen (t.ex. skär dig på vassa kanter) och att de inte t.ex. ger ifrån sig skadliga ämnen eller kemikalier.
Bara att gå omkring där hemma och se på allt med nya ögon :)
Kram
Tessi