Sex
15.02.2022
Hej!
Först vill ja börja med att säga att eran verksamhet är GRYM!
Till min fråga är att jag och min kille var på väg att ha sex, vi hade ett bra förspel men när han skulle ”stoppa in den” gick det inte.
Jag kände att jag var våt enda tills han började fingra mig, vet inte men hela min lust åker när han gör det även fast jag förösker ”rätta till” honom. När jag själv onanerar kommer jag lätt men inte när han gör, och har aldrig gjort det heller…
När han insåg att jag inte längre var våt provade han att gå ner på mig vilket jag inte kännde ett dug av att han gjorde.
Förutom att jag inte kunde få orgasm av allt han försökte fick heller inte han upp den, så det slutade med att vi fick ge upp även fast vi verkligen ville.
Jag märkte även sedan att jag började blöda en hel del och jag går på minipiller så har ingen mens, men detta brukar hända när han fingrar mig.
Men till min fråga, hur ska vi gå till väga? Vi vill verkligen men jag blir aldrig riktigt kåt. Vi kör även utan kondom eftersom jag går på minipiller och inte hade några kondomer hemma.
Tjej som är tråkig
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
17.02.2022
Hej,
När jag läser din text så tänker jag som första steg att kanske byta preventivmedel. Då du känner att lusten dör trots att du vill ha samlag. En biverkning av dem kan vara låg lust eller ”avstängning” av lusten. Och kom ihåg, stressa inte! Dagen då samlaget sker kommer, njut av annat om du trivs med det! Samlaget är inte alltid allt och/eller det bästa!
Sen tänker jag att fingrandet kanske inte är nåt för dig om du tappar lusten när han gör det? Eller slickandet? Finns det nåt annat ni kan göra? Kan han kanske bara smeka dig, stimulera klitoris eller kanske ni kan använda en sexleksak vid försexet?
Din fundering om att inte komma när han gör det men nog när du gör det själv, kan helt enkelt handla om att du inte känner dig 100% bekväm och kan slappna av?
Att du blödde är nog att han var lite långt inne i vagina och kom åt din livmodertapp som ligger längst bak i vagina. När du dessutom äter minipiller och troligtvis inte har så mycket mens annars, så kan man vara mer lättblödande vid se samlag/smeksex.
Kom ihåg att prata med varandra, prata om vad ni tycker om, hur skulle du önska ha det i sängen, vad tycker han om? Sexsnacka med varandra! Då kommer ni plötsligt få så mycket roligare och skönare tillsammans!
Kram!
Malin
P.S Kix här :) Jag vill bara flika in att ifall du inte känner av så mycket när han går ner på dig så kanske du kan prova föreslå att han använder lite mera tryck på när han slickar dej? Människor är så olika med hur känsliga de är för olika sortens beröring, så det kan vara att han inte vågar trycka/suga så hårt för att han är rädd att det ska vara för mycket för dig, eller nåt sånt.
Lycka till, och tack för komplimangen angående vår tjänst, det känns fint att höra! :)