Sex
26.12.2022
Hejsan jag och min flickvän har sex 1 gång per dag ibland 2 on tycker att jag är super bra i sängen brukar få henne att komma 2-3gånger per gång vi har sex. Men veckan när hon har mens brukar ja vilja runka och titta på hennes rumpa vi har provat analt men hon tyckte int om de så värst tips på olika saker man kan göra under mens veckan Bilky

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2022
Hej,
Jag vet förstås inte vad som är anledningen till att ni inte har vaginalt sex medan din flicvän har mens, om det är hon som inte vill det eller du, men det finns ju ingenting som utesluter vaginalt sex även om hon har mens. tycker man att det är klottigt så kan man alltid ha sex i duschen istället för i sängen.
Vilka alternativ som då finns kvar beror lite på hur aktiv din flickvän vill vara. Om hon inte alls är intresserad av någon form av sex medan hon har mens så får du försöka sköta det själv. Då kan du ta en titt på t.ex. de sexhjälpmedel som finns för män. Det finns ganska många olika modeller av fleshlights eller masturbatorer att välja mellan.
Det spelar ganska stor roll om ni har sex under mensen för att du vill få tillfredsställelese eller om ni båda vill ha sex. Om ni vill ha sex under mensen för att hon skall få njutning eller för att ni båda skall få det så är det egentligen bara er egen fantasi som sätter gränserna för vad ni kan göra. Hon kan ge dig oralsex och hela hennes överkropp finns kvar för er att njuta av även om hennes underliv skulle vara "off limits". På sätt och vis kan det vara en alldeles bra sak att lära sig njuta av beröring på andra delar av kroppen än enbart de som är mest uppenbara, och känsligheten är någonting som tränas upp med tiden eftersom det som gör att olika områden är erogena delvis sitter i hjärnan. Det jag menar är alltså att din flickvän eventuellt med tiden kunde hitta nya ställen på sin egen kropp som hon njuter av att blir berörda, och på lång sikt är det någonting som gynnar er båda eftersom det ger en en "bredare repertoar" än bara penetrativt vaginalt sex.
Börja t.ex. med att köpa en trevlig massageolja och ge varandra en helkroppsmassage, så får ni se vart det leder. Ni kan också testa på att ta emot massage av varandra medan ni har förbundna ögon, eftersom det kan ändra ganska mycket på hur känslig man är för beröring.
Våga experimentera och kom ihåg att det viktigaste är att ni är öppna med varandra och kommunicerar.
Lycka till!
Kram,
Tessi