Sex
26.12.2022
Hejsan när jag och min flickvän har sex så får jag henne att komma 2-3gånger problemet är att ibland glömmer ja bort att njuta själv och de kan ta väldigt länge innan ja kommer själv typ 15-20 min så hon brukar börja säg nu får du nog börja komma nästa så hon Tröttnar vad göra ?????

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.12.2022
Hej,
Det är bra om du tillfredsställer din flickvän så att hon får njuta, men främst tror jag kanske att ni borde kommunicera om hur ni kan ha sex på ett sätt där det inte är så indelat i "hon" eller "du". Det är inte en orimlig önskan av dig att du också skall få njuta - hela poängen är ju att det skall vara skönt för båda. 15-20 minuter låter inte heller som en orimligt lång tid.
Det ni kunde fundera på är alltså hur ni kunde varva din njutning med hennes så att hon inte är helt "mätt" eller slutkörd då ni börjar koncentera er på dig. Bara för att du kommer innebär ju inte heller att den sexuella akten behöver vara över, så kunde ni försöka med att du fortsätter att tillfredsställa henne efter att du har kommit? Då är det kanske inte nödvändigt att hon kommer tre gånger innan dig, utan kanske bara en gång - sedan är det "din tur" och efter det "hennes tur" igen? I optimala fall skulle hon ju inte uppleva det som ett problem att det tar tid för dig att komma utan hon skulle nuta även av den delen av akten. På det sättet kanske det inte skulle handla så mycket om "hennes tur" eller "din tur" utan det skulle bli mer som en helhet där NI njuter tillsammans av hela akten.
Jag tror att ni ganska enkelt kan lösa detta "problem" genom att ni diskuterar det.
Kram,
Tessi