Sex
02.09.2016
Hej det är så att jag är så jävla kåt typ 24/7. Sku nästan kunna hoppa på vilke kuk som helst. Bara förkora oskulden. Har onanerat typ varje dag liksom de senaste veckorna och det räcker inte. Vill få orgast och komma. Hur ska jag göra det skönt för mig med saker man har hemma bara? För vågar inte köpa dildo eller nåt.
Är jag konstigt att tänka så? Asså går runt och varje kille man ser vill man bara gå u ett hörn och knulla med. Huh

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.09.2016
Hej.
Ja, lusten kan vara väldigt stark i din ålder, och det kan kännas riktigt frustrerande om man inte känner att man kan få utlopp för den. Jag tycker ändå att du skall försöka njuta av känslan, eftersom lusten i sig är en alldeles underbar känsla. Det är ju alldeles fantastiskt att gå omkring och vara tänd, och få fantisera. Och i fantasierna är man ändå alltid trygg, och behöver inte oroa sig över negativa följder eller att man skulle riskera att bli illa behandlad.
Det kan ju vara bra att komma ihåg att äen om det känns som att du skulle vara beredd att sätta på vem som helst - så betyder det inte att du skall göra det. Du behöver inte vänta tills du hittar den du skall leva resten av livet med (om du inte vill det) men det är ändå viktigt att du väntar tills du hittar någon som är värd det. Livet är för kort för att slösa tid på dåligt sex - så välj med omsorg vem du ligger med och var rädd om dig själv.
Alla onanerar på lite olika sätt. vissa tjejer tycker om att föra in någonting i slidan, medan andra enbart onanerar genom att smeka sig utanpå. Det finns inget rätt och fel här utan man bestämmer själv. Att onanera är ju någonting man gör enbart för sin egen skull -så då skall man verkligen skippa alla tankar på vad man "borde" eller "alla andra gör såhär". Här bestämmer DU.
Det du kan passa på att göra nu då du är sådär tänd och "laddad" är att gå omkring och samla fantasier, som du sedan kan njuta av med dig själv. Då du onanerar hemma kan du ju egentligen använda precis vad som helst, huvudsaken är att föremålet är rent och att det inte kan fastna/gå sönder i dig. Vid behov kan du trä en kondom på föremålet så kan du vara säker på att det är rent. Sen är det alltså bara din egen fantasi som sätter gränser för vad du använder.
Det är ingenting konstigt med att tänka som du gör. Du är långt ifrån ensam. Men så länge du inte har någon speciell person i ditt liv som du vill dela njutningen med så tycker jag att du skall satsa din tid och energi på att fantisera och ha skönt med dig själv. Tids nog hinner du nog ha sex med en annan person.
Kram!
Tessi