Sex
28.11.2021
Hej decibel alla mina kompisar har haft sex men jag har inte och jag har panik över det jag vill ju förlora min osuld lika tidigt som dem men har ingen att göra det med Maja
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
30.11.2021
Hej,
Jag förstår att du känner dig stressad! Men var inte det! Du behöver inte ha haft sex för att passa in! Vad spelar det egentligen för roll? Varför skulle du ha behövt ha sex för att passa in i ditt kompisgäng? Och vem i ditt kompisgäng har egentligen med att göra att du haft sex? Det är var och ens privata sak. Tycker det är tråkigt att det blir en tävling - för det är absolut inte det! Det är viktigt att hitta en person man för det första tycker om, och att sexet känns bra! Det är inte roligt att ha sex för att ”ha det” och sedan i efterhand ångra sig! Trots att detta kanske är jobbigt att höra, så lovar jag dig att det kommer bli så bra så bra, när du känner att du är redo och VILL ha sex för att du har LUST och inte för att du MÅSTE.
Kram!
Malin