Sex med tampong
20.12.2021
Hej! Jag hade sex med min pojkvän och kom på efter att vi var färdiga att jag kanske hade i en tampong. Ja hade för mig hela dagen att jag hade lagat i en tampong på morgonen, men kan ju hända att jag inte alls lagade i någon (kommer inte alls ihåg). Nu är jag rädd att vi råkade ha sex å att tampongen har fastnat någonstans, vi försökte leta efter den men ingen av oss kände nå. Ja kände inte heller något skumt under sexet (det var alltså inte torrt å den gick in lika lätt som den annars brukar å han kände inget speciellt heller). Min fråga e alltså om jag eller han sku ha känt om ja sku ha haft en tampong där? Tampong
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
21.12.2021
Hej,
En vagina är ungefär lika lång som ens långfinger, ca 10cm. Alltså för du upp ditt långfinger och kommer ”ända” bak och känner livmodertappen så finns det ingen tampong. En tampong tar upp nästan hela vaginan. Alltså är sannolikheten väldigt liten att den skulle vara kvar. Du skulle ha känt den under samlaget, det skulle mest troligt ha gjort ont och känts konstigt. Tyvärr kan jag ju inte säga med 100% säkerhet då jag inte tittat efter (man kan se genom att göra en gynekologisk undersökning) men om du inte känner den med fingret så är jag ganska säker på att den inte är kvar. Känner du dig orolig ändå så rekommenderar jag dig till att kontakta en gynekolog för undersökning. Lycka till!
Kram!
Malin