Sex problem
14.08.2024
Hej, ibland kan jag uppleva att vid samlag känns snoppens omkrets inte lika mycket när jag blir våt, är detta normalt? Min partner har en normal penis, inte stor inte liten, normal liksom, men ibland blir jag så våt att det inte känns så mycket när han är i mig, är detta normalt? Eller måste jag köpa en gigantisk dildo för att känna något?! Asså han når ju min G-punkt men när jag blir jätte våt känner jag inte omkretsen på hans kuk när han är i mig och det är lite tråkigt, spelar storleken på penis verkligen roll?! Tindra

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.08.2024
Hej,
Det är normalt att man inte känner friktionen vid slidöppningen lika mycket om man t.ex. är väldigt våt eller om man använder mycket glidmedel. Det är givetvis individuellt vad man vill ha, och vad var och en upplever som skönast då de har sex men oftast är det kanske inte själva penetrationen (att någonting förs in och ut) som känns som mest utan en kombination av penetration och tryck i hela cuv-komplexet (klitoris - urethra- vagina) d.v.s. både utifrån och inifrån. Det går också att variera hur och var det känns mest genom att veriera vilken ställning man har sex i.
Du frågar om du borde köpa en gigantisk dildo för att känna någonting, men jag skulle isåfall snarare rekommendera en smal vibrator som kunde vara inne i dig samtidigt som din killes penis. Det finns ett förhållandevis stort utbud av sexhjälpmedel som kan användas av par samtidigt som killen penetrerar tjejen, du kan t.ex. söka på "dual vibrator" eller vibrators for couples" så får du några exempel. Det finns också olika "Sleeves" som killen kan trä på sin penis för att öka längden eller omkretsen på penisen. Su kan då söka på "penis sleeve" för att få exempel.
Slutligen frågar du om storleken verkligen spelar någon roll, och på den frågan är svaret att det nog är väldigt individuellt. För vissa är det säkert så att atorleken har en avgörande betydelse (på samma sätt som att det för vissa kan vara avgörande att tjejens bröst har en viss storlek) men det stämmer definitivt inte för alla. Eftersom långt ifrån alla tjejer kommer genom enbart penetration så är sannolikt penisens storlek av sekundär betydelse jämfört med teknik och uppfinningsrikedom. Så ta ingen stress utan lägg instället din energi på att hitta nya lösningar.
Kram,
Tessi