Sexleksak
06.12.2020
Hej, min pojkvän och jag beställde från sinful.fi en urinrörs stav han tyckte det var jätteskönt men vi blev utan glidmedel så vi provade käsideci o det svider så i hans penis. Vad ska vi göra Jätteorolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.12.2020
Hej,
Jag måste säga att jag inte riktigt vet hur ni tänkte då ni använde käsidesi istället för glidmedel?? Bara för att någonting känns halt på händerna innebär inte att det är lämpligt att använda som glidmedel i urinröret.
Jag tror att svedan kommer att gå över, men det är ganska självklart att det svider om man dels lägger in någonting som orsakar friktion mot slemhinnan i urinröret och till på köpet lägger in etanol där.. Det ni måste tänka på då ni lägger in någonting i urinröret är att det skall vara sterilt och att ni måste använda mycket glidmedel. Man kan aldrig lägga in någonting i urinröret som inte är ämnat att föras in där.
Det är ganska vanligt att man kan känna en brännande känsla efter att man först in någonting i urinröret, men om det fortsätter mer än ett dygn så skall man uppsöka vård. Jag hoppas att svedan har gått över nu. Se till att alltid ha glidmedel i fortsättningen.
Kram
Tessi